آموزش فعال کردن System watcher در کسپرسکی

یکی از قابلیت های کاربردی آنتی ویروس کسپرسکی System watcher می باشد . System watcher سیستم رصد مداوم کسپرسکی است که به صورت مداوم کامپیوتر شما را اسکن کرده و با تهدیدهای ممکن مقابله میکند . شاید بخواهید این امکان را در آنتی ویروس فعال یا تنظیمات آن را تغییر بدهید . در ادامه روش انجام اینکار توضیح داده می شود .

مقالات مرتبط با این آموزش : 

جلوگیری از بروز رسانی اتوماتیک آنتی ویروس کاسپر

آموزش غیر فعال کردن بروز رسانی نرم افزار ها از طریق آنتی ویروس Kaspersky

 

امکاناتی system watcher در اختیار شما قرار میدهد:
1 – Automatic Exploit Preventiontechnology: که از اجرا شدن expoit ها جلوگیری کرده و آن ها را بلاک میکند.

2 – Application Privilege Control: زمانیکه که کسپرسکی رفتار غیر مجازی از یک نرم افزار را ببیند طبق استاندارهای از قبل تعیین شده برخورد (action) لازم را انجام خواهد داد.

3 – Protection against screen lockers: این امکان کامپیوتر شما را در مقابل screen locker ها محافظت میکند، به طوریکه با فشردن کلیدهای میانبر تعریف شده، در زمانیکه screen locker را مشاهده کردید کسپرسکی اقدام به حذف بدافزار فوق خواهد کرد.

4 – Rollback of malware actions: اطلاعات، مشخصات و دستورهای صادره شده برای هر بدافزار در حافظه کسپرسکی ذخیره میگردد و چنانچه موردی اشتباها به عنوان بدافزار شناخته و حذف شده باشد امکان لغو دستور و بازگشت به وضعیت قبل در هر زمان وجود خواهد داشت.

5 – Protection against cryptoviruses: بدافزار های Cryptoviruses دسته ای از بدافزارها هستند که اقدام به رمزنگاری فایل های کامپیوتر شما و سپس درخواست مبلغی جهت بازگردانی فایل های فوق میکنند، Kaspersky system watcher با رصد مداوم کامپیوتر شما، چنانچه بدافزاری اقدام به رمزگذاری غیرمجاز فایل های شما کند، کسپرسکی قبل از شروع به کدگذاری نسخه پشتیبانی از فایل فوق تهیه میکند و پس از اینکه بدافزار Cryptoviruses اقدام به کد گذاری فایل های شما کرد به راحتی فایل های شما به نسخه بک آپی که تهیه شده است بازخواهد گشت.

دقت کنید که نسخه بکاپی که توسط کسپرسکی گرفته میشود در فولدر فایل های موقت (temp) ذخیره میگردد، چنانچه کامپیوتر شما فضای خالی کافی نداشته باشد امکان گرفتن نسخه پشتیبان وجود نخواهد داشت، لذا حتما همواره حداقل 10 الی 15 درصد فضای درایو ویندوز(معمولا درایو C) را خالی نگه دارید.

فایل های پشتیبان گرفته شده زمانیکه نرم افزار کسپرسکی بسته شده و یا system watcher غیرفعال شود به طور کامل پاک خواهند شد، البته اگر کسپرسکی به طور ناگهانی بسته شود فایل های فوق پاک نشده و همچنان باقی خواهند ماند، اگر به هر دلیل نیاز به پاک کردن فایل های بک آپ داشته باشید می توانید به صورت دستی اینکار را انجام دهید.

 

آموزش فعال کردن System watcher در کسپرسکی

1. آنتی ویروس کسپرسکی را از طریق نوار وظیفه یا دسکتاپ باز کرده و همانند تصویر زیر بر روی علامت چرخ دنده کلیک کنید .  

 فعال کردن System watcher در کسپرسکی 1

2. بر روی گزینه Protection کلیک کرده و System Watcher  را فعال کنید . کافیست بر روی کلید کشویی آن کلیک کنید .  

 فعال کردن System watcher در کسپرسکی 2

3. لیست کشویی Automatic Exploit Prevention را بر روی گزینه Select action automatically قرار داده و چک باکس Monitor attempts to perform unauthorized operations را فعال کنید . 

 فعال کردن System watcher در کسپرسکی 3

با انجام سه مرحله بالا این قابلیت کاربردی در آنتی ویروس فعال می شود . 

لطفا نظر خودتان را برای ما ارسال کنید تا نقاط قوت و ضعف مطالب مشخص شده و در جهت بهبود کیفیت محتوای سایت بتوانیم قدم موثر تری برداریم .


مطالب مرتبط

آموزش طراحی اینفوگرافیک در فتوشاپ

زیبا نویسی در اینستاگرام

آموزش دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار

نظرات (0)

دارای رتبه 0 بواسطه 5 بر اساس 0 رأی
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان -
Rate this post:
0 Characters
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما