کاربرد ابزار steering wheels در 3D MAX
در ادامه به معرفی ابزار steering wheels می پردازیم. ابزاری که به تازگی به نرم افزار 3Ds Max اضافه شده است و به نوعی تکمیل کننده ی ابزار view cube می باشد.
در ادامه به معرفی ابزار steering wheels می پردازیم. ابزاری که به تازگی به نرم افزار 3Ds Max اضافه شده است و به نوعی تکمیل کننده ی ابزار view cube می باشد.
در ادامه مباحث قبلی به چند قابلیت دیگر برای کنترل viewport و اشیاء می پردازیم. گزینه ی اول که در مورد آن صحبت خواهیم کرد از 2 گزینه ی Zoom Extents All و Zoom Extents All Selected تشکیل شده است.
در آموزشهای قبلی کمی با محیط نرم افزار آشنا شدید و حالا نوبت میرسه به معرفی ابزارهای کاربردی که بیشترین تاثیر را در روند کاری شما دارد . یکی از این ابزارها zoom می باشد . انتخاب نام ابزار شاید برای zoom درست نباشد ولی به عنوان یک ابزار در برنامه های گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد و نام معادلی نمیشه برای آن در نظر گرفت که کاربر بیشتر با آن آشنا شود .
همان طور که در آموزش قبل مشاهده کردید مهم ترین نوار در نرم افزار 3Ds Max نوار ابزار اصلی یا Main Toolbar می باشد. این نوار طوری طراحی گردیده است که در مانیتور های متفاوت و با رزولوشن های مختلف تمام نوار قابل استفاده باشد. در صورتی که نرم افزار در مانیتور شما به گونه ای است که تمام نوار ابزار را مشاهده نمی کنید اشاره گر ماوس را بر روی قسمتی خالی از نوار ابزار نگه دارید تا به صورت یک دست در بیاید سپس دکمه ی سمت چپ ماوس را نگه دارید و به سمت چپ یا راست بکشید تا گزینه هایی قابل رویت نیستند نمایان شوند.
3ds Max همان طور که از نامش پیداست نرم افزاری بسیار قدرتمند در زمینه ی 3 بعدی سازی است. به طوری که در سالهای متمادی عنوان بهترین نرم افزار 3 بعدی را یدک می کشد. مهمترین کارکرد 3ds Max مدل سازی (Modeling) دنیای واقعی است. بسیاری از معماران و طراحان پیش از ساخت نهایی محصول و یا پروژه ی خود (ساختمان ، خودرو ، قطعات کوچک و ... ) از 3ds Max برای شبیه سازی محصول نهایی خود و نمایش آن به مدیر پروژه و یا مردم استفاده می کنند.
همه ی ما تا به حال با نرم افزارهای گرافیکی متعددی کار کردیم Adobe lllustrator هم یکی از این نرم افزار های گرافیکی می باشد که یادگیری کامل و دقیق و صحیح آن قطعا خالی از لطف نیست و در خیلی جاها به کمک ما می آید تا به راحتی کارهای گرافیکی خود را با بالاترین کیفیت انجام دهیم و ما قصد داریم شما را در راه آموزش کامل این نرم افزار یاری نماییم.در اولین گام ما باید بتوانیم تفاوت بین تصاویری که طراحی شده اند را با تصاویری که با دوربین عکاسی گرفته شده اند را تشخیص دهیم .تشخیص این تفاوت هم چندان کار سختی نمی باشد .تصاویری که طراحی شده باشند قطعا دارای خطوط صاف و منظمی میباشند ولی تصاویری که عکاسی شده باشند بر عکس این موضوع هستند و دارای خطوط صاف و منظمی نیستند.اکثریت طراحی های موجود ترکیبی از تصاویر طراحی شده و تصاویر عکاسی شده می باشند یعنی ترکیبی از تصاویری که طراحی شده اند و به صورت برداری (Vector) هستند و ترکیبی از تصاویری که عکاسی شده اند و به صورت نقشه بیتی می باشند. دلیل اصلی طراحی در تصاویر-محدود نبودن آنها به پیکسل میباشد این در حالی است که تصاویر عکاسی شده کاملا برعکس هستند و محدود به پیکسل میباشند.