در این مبحث به برخی تنظیمات دیگر در viewport ها می پردازیم. در ابتدا تنظیمات اولیه ای برای عمل رندر کردن را انجام می دهیم. با عمل رندر کردن (Rendering) در درس های آتی بیشتر آشنا خواهید شد. به طور خلاصه Rendering عبات است از خروجی نهایی طراحی شما برای ارائه.
آموزش مرتبط:آشنایی با محیط نرم افزار 3ds Max
شما پس از طراحی نیاز دارید تا از طرح خود خروجی بگیرید. این عمل رندر کردن نام دارد.در ابتدا فرض کنید شما طرحی مانند طرح زیر را در 3Ds Max رسم نموده اید:
حال فرض کنید می خواهید از پنل نمایش Front رندر بگیرید. ابتدا بر روی این پنل کلیک کرده تا به حالت انتخاب شده (Selected) در بیاید:
حال از منوی Rendering در بالای صفحه گزینه ی Render را انتخاب کنید:
مشاهده می کنید که از زاویه ی دید مورد نظر نسخه ای نهایی از طراحی بر روی صفحه ظاهر شد. حال فرض کنید می خواهید پیش از عمل Rendering پیش نمایشی از ابعاد نسخه ی نهایی داشته باشید. برای این منظور بر روی نام viewport کلیک راست کرده و گزینه ی Show safe frames را انتخاب کنید.
مشاهده می کنید که کادر دیگری در viewport نمایش داده می شود. این کادر دقیقا همان کادری است که از آن رندر گرفته می شود:
به عنوان مثال:
اما شما اغلب قسد دارید که نسبت این کادر تغییر کند (مثلا 16:9) و یا قسد دارید سایز دقیق تصویر نهایی را تغییر دهید. برای این منظور از منوی Rendering در منوی بالا گزینه ی Render Setup را انتخاب نمایید.
در قسمت Output Size دو گزینه ی width و height اندازه ی خروجی Render را نشان می دهد. شما می توانید خودتان به صورت دستی مقادیر مورد نظر خود را در این دو گزینه وارد نمایید و یا از اندازه های پیش فرض که در همین قسمت به صورت چند دکمه قرار داده شده است استفاده نمایید:
مثلا در عکس بالا اندازه ی رندرینگ 400X400 می باشد که این بدان معنا می باشد که از قاب زرد زیر ، تصویر نهایی 400X400 تولید می گردد (واحد اندازه گیری در اینجا پیکسل می باشد)
لطفا نظر خودتان را برای ما ارسال کنید تا نقاط قوت و ضعف مطالب مشخص شده و در جهت بهبود کیفیت محتوای سایت بتوانیم قدم موثرتری برداریم.